Monteberde - Rincon de la Vieja

Dag 10 Reisdag

We vertrekken vroeg naar de noordelijk gelegen provincie Guanacaste, we stoppen s'middags voor een hapje in Liberia, bezoeken een prachtige precolombiaanse kerk en rijden verder door naar Rincon de la Vieja. Vooraleer we aan, onze accomodatie aankomen, stoppen we nog even aan een prachtige waterval... als ik dit "Blue Lagoonachtig" tafereel bekijk, krijg ik een krop in de keel.....ook zien we rotstekeningen die door de oude indianenstammen zijn aangebracht... het lijken wel hierogliefen... Costa Rica blijft me elke dag verassen. Als we toekomen aan onze Lodge, breng ik mijn tas naar de kamer en ga het steppeachtige landschap te paard ontdekken. Mijn begeleider is Jimmy, een (oer)oude zuidamerikaanse cowboy. We rijden tot in een vallei waar we een fantastisch uitzicht hebben op de vulkaan en zetten ons in het gras en laten de paarden grazen. Het uitzicht, de geur en het gevoel zijn niet te beschrijven...het doet me een beetje terugdenken aan mijn verblijf in de Pampas in Argentinië. Terug aan de Lodge is het al aan het schemeren dus geen tijd meer voor een verfrissende duik in het zwembad, ik ga me snel douchen en wandel dan het donkere pad af richting restaurant. Ik zet me aan tafel met een paar medereizigers en we wisselen ideën en ervaringen van de dag. Op een gegeven moment krijg ik voor de tweede keer een huivering tijdens mijn verblijf in Costa Rica, ik zie langs mijn ooghoek een zwarte schaduw bewegen ......schuin achter me,... stokstijf draai ik me om en besef dat er op een paar meter afstand een mega lelijke, behaarde vieze vogelspin op haar gemak aan het voorbij wandelen is... Op dat moment krijg ik een flash back van mijn telefoon gesprek met Lorenzo eerder op de dag... "Mamina, als je een grote spin ziet, neem dan een foto he"........ Ik ren naar mijn hut, neem mijn camera en ren dan terug richting restaurant. Ondertussen is de spin een boom ingekropen en Michael wijst ze me aan. Het is pikdonker dus mijn flash doet het niet van 2 meter afstand... met knikkende benen ga ik een beetje dichter, strek mijn armen en begin erop los te trekken... verschiet ervan dat het beestje niet verblind uit de boom is gevallen... Na het spinnenavontuur had ik niet veel honger meer, ben op weg naar mijn hut nog stinkdiertjes en een uil tegengekomen. Rusteloze nacht :-) Kon spin maar niet vergeten :-)

Geen opmerkingen: