Rincon de la Vieja

Dag 11 Rincon de la Vieja Nationaal Park

Na het ontbijt rijden we een half uurtje tot aan het Nationaal Park van Rincon de la Vieja. In het park bevinden zich verschillende vulkanen en het gebied leent zich uitstekend voor korte en lange wandeltochten. Tussen de opstijgende mistflarden en zwaveldampen loop ik langs kokend hete, kolkende modderpoelen. Het eerste stuk is een dicht bebost gebied vol met wurgvijgen, het is dan echt uitkijken voor waar je je voeten zet want de wortels en stengels van de wurgvijgen liggen dik op de gond. Het tropisch bergwoud zit vol met exotische vogel- en diersoorten. Hier zie ik voor de tweede keer neusbeertjes, het zijn schattige, vrij tamme dieren die enkel bij mensen langskomen om te zien of er iets te eten valt :-) Ook zie ik een enorm grote vogel in een struik maar kan er spijtig genoeg niet dicht bij...net een tropische kalkoen. Zwaveldampen komen af en toe eens voorbij en ik herrinner me mijn verblijf in Rotorua te Nieuw Zeeland. Zwaveldampen hebben de geur van rotte eieren, niet al te fris dus :-) Na een lange wandeling ga ik terug naar het Hotel om een namiddag te genieten van het zwembad. s'Avonds niet veel gegeten en vroeg gaan slapen.

Geen opmerkingen: