San Jose

Dag 2 Kennismaking San José

Om 6 uur s'morgens ben ik klaar wakker,de jetlag negerend ga ik na een lekker ontbijt op pad in San José. Een behoorlijk westerse stad hetgeen even wennen is als je net naar de andere kant van de wereld bent gevlogen voor alles behalve merkkledingwinkels en uit speakers schallende R&B. Eerst bezoek ik het Nationaal museum dan het goudmuseum waarbij vooral het goudmuseum eruit sprong. Fascinerend hoe de indianen gouden beelden wisten te smeden met geavanceerde procédés en met slechts eenvoudige middelen zoals hars, klei en hout. Het nationale theater was een rare gewaarwording. Het is geheel opgetrokken in Europese stijl en een paar Europese schilderijen hangen in een vrij toegankelijke zijkamer. Na deze gezien te hebben kom ik al vrij snel tot de conclusie dat ik hiervoor niet naar Costa Rica ben gekomen en ik besluit dan ook om op een terras in de stad te gaan zitten, een paar lekkere witte wijntjes te drinken en dan een siesta te gaan doen in mijn hotel kamer. Om 19 uur word ik gewekt door de telefoon, het is Luc die vraagt of ik mee uit ga eten, half in slaap wijs ik zijn uitnodiging af en slaap verder..... om 2 uur s'nachts word ik klaar wakker,.... damn ik kan echt niet meer slapen... god zei dank heb ik een paar sudokus bij en tot 05.30 hou ik me daar mee bezig.... exciting isn't it :- )

Geen opmerkingen: