San Jose - Sequirres - Punta Cocles

Dag 3 Wildwater Rafting Rio Pacuare

Om 6 uur ga ik lekker ontbijten, papaya, ananas en watermeloen, en begeef ma daarna naar de receptie van het hotel waar David me komt ophalen voor een Raftingsavontuur.
We beginnen aan een twee uur durende trip langs de Pan American Highway richting Sequirres, waar we aan onze afdaling zullen beginnen van de Rio Pacuare. De rit op de Pan American Higway is al een avontuur op zich en ik ben opgelucht als we heelhuids in het raftcenter aankomen. We krijgen een veiligheidsbriefing, kleden ons om en begeven ons naar de rivier . Aan de rivier liggen 4 rafts met elk een gids, ik kies de grootste, sterkst uitziende en de knapste natuurlijk, zijn naam is Abel, hij geeft ons de peddels, een 15 min durende briefing : peddel left, backward right, get down enz, enz , als hij klaar is zetten we ons in de juiste positie en beginnen aan onze afdaling. Het eerste stuk is een afdaling van cat 0 tem cat 2. Onderweg zien we luiaards, leguanen en brulapen in de bomen hangen, een sterk gevoel van intense dankbaarheid overvalt me, ik word helemaal stil van de schoonheid en de rust om me heen. Af en toe als we in een canyon komen, laten we ons in het water zakken en laten ons verder drijven om af te koelen.Na een twee uur durende afdaling stoppen we langs de kant om te lunchen, een 5 de raft is ons gevolgd met met een container vol eten en drinken. We eten onze buikjes rond, genieten nog van het uitzicht en zetten onze tocht verder. Abel stoomt ons klaar voor een afdaling van cat 3 en 4 en als we aan deze moeilijke afdalingen beginnen, stroomt de adreanline door ons bloed, we zetten ons in de juiste positie en beginnen eraan, Abel schreeuwt het uit: Peddel faster, faster!! peddel backwards left, forward right, faster!! We zien twee rafts voor ons over kop gaan en we beginnen te stressen maar dankzij het fantastische teamwork en een sterke Abel blijft onze raft overeind, we schreeuwen het uit van fierheid en slaan met onze peddels een „hig five“ in de lucht... We made it!

Rond 14 uur komen we gebroken en uitgedroogd aan, we staan een half uur onder een koude douche, kleden ons om en stappen in het busje dat ons naar Porto Viejo zal brengen. 3 uur daarna komen we aan in het Hotel, we brengen onze bagage naar de kamer. We aperitieven, eten een lekker visje en om 20 uur ga ik naar bed... What a day !

Geen opmerkingen: