Cahuita

Dag 4 Cahuita National Park

Vanmorgen word ik rond 6 uur gewekt door een familie brulapen, het is een rare gewaarwording en een vrij Godzilla achtig geluid als men het voor de eerste keer hoord. Ik sta op, neem een douche en begeef me naar het strand voor een prachtig tafereel, de zon is juist opgekomen, kreeftjes begeven hun vlijtig richting gazon, een koningsgier vliegt boven mijn hoofd en het geruis van de golven geeft me opnieuw dat overwelmend gevoel van sereniteit en dankbaarheid.

Om 7 uur is het ontbijt klaar en ik kies terug voor fruit,... Maya girl,...I'm loosing weight baby :-) Na het ontbijt gaat het richting Cahuita National Park, een 8 km lange wandeling langs een pad in de jungle dat parallel loopt met een prachtig Blue Lagoonachtig strand: Welcome to paradise!

We zien hier luiaards, brulapen, witte capucijnaapjes, prachtige vogels, een slang (groefkopadder), mangrovebomen en moerassen. Op het einde van de baai kom ik een moeder capucijnaapje tegen met haar baby, ze is helemaal niet bang en als ik me langs de kant zet om haar te observeren loopt ze naar me toe en zet zich neer om haar baby te voeden,... ik profiteer van de gelegenheid om het tafereel te fotograferen en als ik door de lens van mijn camera kijk, krijg ik een krop in de keel en begin te huilen,... Ik mis Laura meer dan ooit, .... tranen vullen mijn gezicht en ik heb het gevoel dat moeder capucijnaapje me raar aankijkt :-) Op de terugweg word ik bekogelt door noten, ik kijk om me heen en dacht eerst dat Luc en de jongens een grap met me wouden uithalen maar al snel kom ik tot de conclusie dat het de brulapen zijn die zich bezighouden met me te bekogelen, haha...later weet Luc me te vertellen dat het vrij agressieve dieren zijn en dat ze alles wat beweegt met noten bekogelen... We lunchen in een gezellig restaurantje waar mooie kikkers in het rondspringen en daar maak ik voor het eerst kennis met de roodoogmakikker en de bluejeankikker, die laatste heeft zijn naam niet gestolen, hij heeft nl een rood bovenlijfje en blauwe billetjes . Na de lunch gaan we terug naar het hotel en kies voor een siesta. Verder op de dag nog lekker niets doen, avondeten en bedje in.

Geen opmerkingen: