Punta Cocles - La Fortuna

Dag 5 Reisdag

Vandaag sta ik op met hoge koorts, hoofdpijn en pijn aan de nieren. Daar het een reisdag is, installeer ik me op de achterbank van de bus, krijg medicatie van één van mijn medereizigers en slaap bijna heel de rit naar Arenal, één van de meest actieve vulkanen ter wereld. Ik stap enkel uit aan de bananenplantage en fabriek van Del Monte om het verwerkingsprocess van de bananen waar te nemen en een paar foto's te nemen.
Aangekomen in de Lodge te La Fortuna, ben ik ondersteboven van de schoonheid van de omgeving, we slapen letterlijk aan de voet van de vulkaan Arenal,omsingeld door een tropische tuin. De eerste avond verblijf ik op mijn kamer met koortsaanvallen tem 40,5 C, Luc komt bij me langs en overweegt om me naar het ziekenhuis te brengen maar ik beslis om het niet te doen en 2 perdolans te nemen. Ik val in slaap en zweet me heel de nacht te pletter.

Geen opmerkingen: