Caño Negro reservaat - warmwaterbronnen van Tabacón

Dag 6 Caño Negro - Tabacon

Ik sta op, neem een douche en probeer dan een poging te doen om te ontbijten. Buiten ananas en een beetje papaya krijg ik niets binnen. Ik beslis om mee te gaan naar het Caño Negro reservaat aan de grens met Nicaragua, een waterrijk gebied vol vogels, kaaimannen, schildpadden, apen en reptielen. Bijzonder is hier de Christushagedis, die over het water kan lopen. De kaaimannen lijken wel nep, made in Taiwan als je ze ziet zitten, roerloos en afwachtend. Ook zien we een familie vleermuisjes tegen een boom, ze bewegen allemaal mooi op een rij, het lijkt wel een ritueel.... wat is de natuur toch iets ongelofelijks ! Welcome to the Garden of Eden ! (Haven't found Adam tough) :-) Als we terug richting onze lodge rijden stoppen voor lunch in een typisch toeristisch Costa Ricaans restaurantje, super kitch maar wel lekker eten. Daarna rijden we naar de warm waterbronnen van Tabacon Resort aan de voet van de vulkaan, waar we worden verwelkomd met een tropische cocktail in de schitterende tuinen van de Hot Springs.
Deze warmwaterbronnen onstaan uit de vulkaan Arenal en heet vulkaanwater wordt er afgeleid naar tal van warmwaterbaden waarin we heerlijk relaxen en aperitieven.
Badend in deze bronnen (van 20c to 60C) genieten we van het prachtige schouwspel om ons heen. Rond 19 uur gaan we terug naar het Hotel, ik kruip letterlijk terug in mijn bedje... zweten, zweten, zweten,.... hopelijk is die koorts snel voorbij.

Geen opmerkingen: