La Fortuna - Monteverde

Dag 8 Reisdag

Vanmorgen staan we vroeg op en reizen we naar één van de beroemdste natuurgebieden ter wereld, het Monteverde Cloud Forest (nevelwoud), één van de redenen waar ik echt voor naar Costa Rica ben gekomen. De reis naar 'de groene berg' is al een avontuur op zich en wordt beloond met schitterende vergezichten. Het is een hobbelende rit van ongeveer een vijftal uur. In Santa Elena is al direkt een temparatuursverschil te merken, dus mijn fleecje komt hier echt wel van pas. Ik loop er een beetje rond, drink een lekkere ananas juice in "the tree house" en begeef me dan met de rest naar ons verblijf voor de twee volgende nachten. We slapen in een lodge met een grote tuin vol prachtige bloemen en hier zie ik voor het eerst de Morphovlinder. Daar ik nog altijd hoge koorts heb, brengt Luc me naar het plaatselijke ziekenhuis. Na een langdurig onderzoek is de diagnose van de dokter: Malaria.... wat bijna onmogelijk is doordat de incubatie tijd van malaria minstens 21 dagen is en ik ben hier nog maar 5 dagen!! Ik vertrek met een viessmakend middeltje en $80 dollar armer richting Lodge. Na het eten, op de terugweg naar mijn kamer, krijg ik mijn eerste huivering... een schorpioen ! Ik laat het beestje waar het is maar als ik in mijn kamer toekom begin ik aan een mega inspectie, onder het bed, matras en lakens... in de douche, kast... .. ik trek mijn trainingspak aan, doe een dik paar kousen aan en ga slapen of beter gezegd "poging tot" heb eerlijk gezegd deze nacht géén oog toe gedaan en dit maal niet alleen door de koorts :-).

Geen opmerkingen: